Attended ve Unattended RPA Nedir?

Attended RPA, İnsan-Bot iş birliği olarak tanımlanır, Unattended RPA ise kullanıcı müdahalesinden bağımsız çalışabilir.

Bugün, birçok biçimde karşımıza çıkan Akıllı Otomasyon botları; herhangi bir uygulamayla insanların yaptığı gibi çalışabilirken, işin türü ve insanlarla nasıl etkileşim kuracakları bağlı olarak farklı kategorilere ayrılırlar.

AUTOMATION 360
image

Attended RPA Nedir?

Attended RPA botları, sanal asistanlar gibidir. Bir çalışanın üretkenliğini artırmak için belirlenmiş görevlerinde yardımcı olur.  Eski sistem Attended Otomasyon çözümleri, tek bir çalışanın masaüstüyle sınırlıyken, günümüzde aynı andan birden fazla kullanıcı tarafından kullanılabilmektedir.

image

Unattended RPA Nedir?

Unattended RPA botları, otomasyonu belirlenmiş kurallara göre kendi kendilerine çalıştırabilirler. Pek çok iş sürecinin asıl amacı, botların tüm süreçleri, herhangi bir kullanıcı müdahalesi gerektirmeden yürütebildiği uçtan uca otomasyondur.

image
image

ATTENDED RPA

image

UNATTENDED RPA


Bireysel çalışanların (Ön ofis – Front Office) görevlerine yardımcı olur.

NE

Arka ofis (Back Office) süreçlerini otomatikleştirir.


Çalışanlar bir aktiviteyi gerçekleştirmek için bir botu tetikler ve yönlendirir. Yöneticiler, görevleri insanlar ve botlar arasında düzenleyebilir ve aralarında koordinasyon sağlayabilirler.

NASIL

Kural tabanlı süreçlerin, baştan sona tamamlanması için bağımsız bir şekilde çalışır.


Çalışanlar, istedikleri zaman görevleri otomatikleştirmek için botları tetikler.

NE ZAMAN

Botlar, önceden belirlenmiş bir programa göre insan müdahalesi olmadan iş süreçlerini tamamlar.


Çağrı merkezlerinde ve diğer servis masası görevlerinde verimliliği ve müşteri memnuniyetini artırır.

NEDEN

Çalışanları ezberden kurtarır, maliyetleri düşürür, uyumluluğu iyileştirir ve süreçleri hızlandırır.

automation anywhere
Yeni

Automation 360